Opera på Skäret har förstärkt organisationen på affärssidan med sikte på att öka takten i affärsutvecklingen, förädla paketeringen av erbjudandet och skapa fler samarbeten med starka affärspartners. Det senaste tillskottet på säljsidan är Catherine Klemets som dels driver partnersamarbeten och dels arbetar med att utveckla försäljningen gentemot researrangörer.
– Opera på Skäret erbjuder fantastiska förutsättningar för alla möjliga samarbeten. Jag ser fram emot att med hjälp av en utvecklad paketering och starka samarbeten göra Opera på Skäret än mer attraktivt som kulturdestination, säger Catherine Klemets.
Catherine Klemets har drygt 20 års erfarenhet av försäljning bakom sig, och har bland annat arbetat med en lång rad välrenommerade modevarumärken i funktioner som säljare och säljchef. Hon har bidragit till att etablera internationella varumärken på den svenska marknaden och bygga upp nationella säljorganisationer. Hennes internationella erfarenhet kommer väl till pass i arbetet den ökande satsningen på att placera Opera på Skäret på den europeiska sommaroperascenen.
– Med Opera på Skärets utökade satsning ökar också möjligheterna för våra partners att på olika sätt vara delaktiga i och dra nytta av en kommande tillväxt. Det är en härlig utmaning att bygga samarbeten och allianser för att locka en större andel av den internationella operapubliken till Bergslagen, säger Catherine Klemets.
I syfte att utöka antalet partners i resebranschen och få ännu fler arrangörer att erbjuda resor till Opera på Skäret och Bergslagen börjar Catherine Klemets nu en mer aktiv bearbetning av branschen, än vad opera på Skäret tidigare haft resurser till.
– Vi har väldigt bra relationer med en rad researrangörer, och många kommer år efter år till oss, men samtidigt tror vi att potentialen är långt mycket större. Det är med hjälp av organiserade gruppresor som vi har möjlighet till en rejäl tillväxt. Med Catherine Klemets som resurs på heltid får vi ett helt annat tryck i säljarbetet än tidigare, säger Claes Nelander, marknadsansvarig.
Vid sidan av personlig bearbetning av prioriterade arrangörer planerar Catherine Klemets en rad marknadsaktiviteter riktade mot branschen under våren, i bland annat Örebro, Stockholm och Västerås. Närmast är det Seniormässan i Göteborg i slutet av mars i samarbete med destination Bergslagen som står i fokus.